2 Nisan 2014 Çarşamba

Kitap Dünyam Nasıl Başladı ?

Merhaba arkadaşlar. Ben İrem YAĞIZEL. Ben 08.11.2001 yılında doğdum ve yazar olmak istiyen kitapkurdu edebiyatı kuvvetli bir öğrenciyim. Benim de her insan gibi hayallerim var ancak benim hayallerim daha 10 yaşındayken başladı. Ben 2012 yıllarında aslında hiç okumayı sevmeyen, yazmayı seven biriydim. Ancak ta ki şu güne kadar;

Bir gün babamla birlikte bir alışveriş merkezine gittik ve ben kitap bakmayı seven biriydim. Geçtim kitapların bulunduğu bölüme ve bütün kitaplar saçma sapan geliyordu. Ben arka kapak yazılarını okumaya başladım bu iş daha da zevkli oluyordu. Ben sonunda bir kitabı aldım ve inceledim. Bu kitap gerçekten güzeldi. Kitap: Cengiz ERŞAHİN'in "Cesaret Veren Öyküler" kitabıydı. Bir sürü hikaye vardı ve adı gibi bana cesaret verdi. Ben o kitabın cesaretiyle yazmaya başladım ve şu an kitap yazıyorum. Hayallerim'in gerçekleşemeyeceğini bilsem de yine de hayaller kurmaya devam ediyorum ve umutlarım tükenmeyecek kadar fazla. Blogumda istediğiniz bir çok günlerde yazılarım ve kitaplar hakkında haberleri bulabilirsiniz. Bol kitaplı günler dilerim ...






Böylece hem okumayı sevmiştim hem de yazmaya cesaretim olmuştu. Bundan bir sene önce de (2011) bir yarışma vardı ve ben kazanmayı çok istiyordum. Bu bir şiir yarışmasıydı. Çanakkale ile ilgili bir şiir yarışmasıydı. Benim de o sıralar tutulan bir yazı gücüm vardı. Gerçekten de güzel yazıyordum annem her yazımı gördüğünde "Yine döktürmüşsün" manasında sözler söylerdi ve hala öyle de devam etmekte. Bizim sınıfa bu şiir yarışmasını duyanlar hemen beni parmaklarıyla göstererek;"Kesin İrem kazanır" dediler. Ardından ben bu heyecanla eve geldiğimde anneme bu haberi verdim ve sınıf öğretmenimin de büyük desteğiyle harika şiirimi düzgün bir A4 kağıda  yazıp yarışmaya yolladık. Ben ilk kez bir yarışmaya katılmıştım ancak işin içinde 8.sınıfların da katılacağını duyunca üzülmüştüm. Birkaç günün ardından kazanamayan kişilerin şiirleri geri verilmişti. Bende umut tükenmişti ancak nedense benim şiirim geri dönmedi. Ben 3 sene geçti sordum sordum öğretmenime ancak şiirim gelmedi ve ben pes ettim. Yani hevesim kursağımda kaldı :)

İşte böyle güzel ama bir yandan da kötü anılarım var ancak bununla bitmedi. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Esen kalın...
İrem YAĞIZEL

30 yorum:

  1. Kendini çok güzel tanıtmısşın knk ve yazınada bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel. ya baksana öykü yarışmaları oluyor haber veririm ki sana. wattpad'de de mi yazıyosun. okumayı yazmayı sevenlerdensin sevindim. hoşgeldiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazmayı 9-10 yaşlarındayken seviyordum ancak bu yaşlarda kitaplara ve kitaplar hakkında bir çok şeyle ilgilenmeye başladım. Küçük bir başlangıç yaparak da blog açtım. Hoşbuldum ve sen de hoşgeldin. Öykü yarışmaları hakkında birkaç yarışmaya katılmayı hala istiyorum ve haber verirsen çok sevinirim *-*

      Sil
  3. koysana şiirini buraya yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirim'i geri vermedikleri için karalama yaptığım kağıt var bende. Onu da bulamıyorum ki...

      Sil
  4. son yazıma baksanaaa. bi de bak orda dedim ya, blogger dünyası, sen de blogunun linkini ekle oraya. bi de bak eren o. o da çok tatlı kitap bloggerı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, mutluluktan ağlayacağım. Çok teşekkür ederim :') Ama Eren O. 'nun blog adresini koymayı unutmuşsun

      Sil
    2. 1. maddede var yaa. aynı kişiii :)

      Sil
    3. Tamamdır, gördüm. Bir de yeni paylaştığım deneme-yazılarıma bakıp yorum yaparsan çok sevinirim. Yorumunu çok merak ediyorum çünkü ^^

      Sil
    4. gelcem ki zaren gördüm büssürü yazını. :)

      Sil
  5. cengiz erşahin gördüm kitapçıda okucam ben de. bak burda her şeyi sölemişsin zaten. yazdığını. kitap da yazcan tabii.

    hani demişsin ya bana yorumda, doğa hayvan yazarken insana benzetiyom. ne demek istedin. örnek versene.

    yazmak için çok kitap okumak lazım. farklı kitaplar. edebiyat, psikoloji filan işte.

    yazdığın kitap nası bişi. roman gibi mi. öyküler mi. denemeler mi. roman yazmak daha farklı bişi. onun için değişik kurgu lazım. bak bu tür yazcaksan, bikaç yazar var. yazma dersi veriylar. istanbulda. murat gülsoy, ali ural gibi. bak bu yazarların, edebiyatçıların, kitapları var. yaratıcı yazarlık adı kitapların. bi de semih gümüş var. onun da kitabı var.

    bak yazmakla ilgili, bi de senin kitabın, bak burda konuşuruz işte. sölerim daha büssürü şey yaaa. hatta bak yazmakla ilgili yazayım blogumda. senin için yaa. senin kitabın bir konusu mu var.

    yazarım yinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı sana adayacağım galiba, kendim bile bu kadar emin değilim yazabileceğime hala... Yeni yazıma bak :)

      Bir de hiç emin değilim ki, ama Yıldızlar Sönünce kitabı gibi yapacağım işte. Senin kitabın gibi bir şey olacak ama denemeler olacak belki tartışma yazıları filan. Yazı türlerime tam olarak ne denmesi gerektiğini bilmiyorum.

      Sil
  6. düşünceler
    tartışmalar
    denemeler
    gözlemler

    böyle şeyler diyebilirsin kii :)

    ya da buluruz ki isim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, edebiyatta adı ne ki; bilmiyorum :D

      Sil
  7. akşam klasik müzik konserindeydim. şimdi girdim eve. keyfin kaçmış ama senin. uzaklaşman gerekmiyor ki yaaa. burayı seviyon burası da seni seviyo. deme öyle. şimdi uykum var. yarın sabah gelcem yine. olumsuz şeyler düşünmesene. telefonun da olcak işallah en geç yaza. lise de bekle şimdi düşüncek bişi yok ki erken daha. sabır ama sabır hadi. sabaha görüşürüz. uyuyom ben ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmayacak. Durumlar iyi değil. Evde de iyi değil zaten. Deep karışma bana lise konusunda. O sabır anca sende var.

      Sil
  8. nasıl yani durumlar iyi değil? evde neden iyi değil? annatsana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey var ben de bilmiyorum. Neden oluyor da bilmiyorum. Anneme bir şey söyleyince hemen bağırıyor. Moralim bozuluyor. İsteklerim de olmayacak. Babam bir şeylerden kısıyor yine. Bir yere gidemiyorum. Gezemiyorum. Her gün bağırış çağırış var evde. Sıkıldım.

      Sil
    2. ya demek ki babanın işleri, ekonomik durumu sıkışık. kısıyor. annen de ekonomik sıkıntı var diye gergin demek ki. telefon o zaman belki yazın olabilir. sana para veremiyor diye üzülüyodur o da. ama geçecektir yaa. haklısın sıkılmakta. evde kendini oyalamalısın sen de. çünkü bunun çaresi yok ki.

      Sil
    3. Kimsenin beni umursadığı yok. Ancak bana bağırıyorlar. Onu geçtim var bir şeyler. Her gün söylenen sözler aynı. Kimseyi anlatamıyorum kendimi. İmse de sormuyor.

      Sil
    4. haklısın. büyüklerimiz hep böyle kendi dünyalarındadır, kendi hayat telaşlarına düşerler. böyle sıkıntı olunca da evet hap aynı şeyler konuşulur söylenir ki. sormaz kimse. bak böyle durumlarda, kendi başına olabilmeyi öğrenmelisin. haklısın onlar seninle ilgilenmeli. ama olmuyorsa kendi kendine güçlü olmayı denemelisin. kimseye ihtiyaç duymadan da olabilmelisin evde odanda. kendi kendine olabilmek ilerde de sana yardımcı olacak ki. üzme kendini hayat böyle bir işte. kimseden fayda yoktur. en iyi arkadaşın kendin olmalısın taam mııı :)

      Sil
    5. Ya hala anlamıyorsun. Onlarsız yapıyorum. Onlar bir şeyler karıştırınca iş değişiyor. Hiçbir şey yoktu bir anda oldu sonra ben de tabi offff offff cidden bunlar bizde hep oluyor amma böyle olmamıştı ve hiç rahat olamıyorum. Moralim bozuluyor. Telefon bakamıyorum.

      Sil
  9. baksanaaa, bi müzik seçmecesi esintisi yazısı yazsanaaaa yeni şarkılar koysanaaaaa hadi amaaa :)

    YanıtlaSil
  10. bak odandan çıkma hatta yatağına gir ve uyu veya kitap oku. hiç gözükme evde. oluyo böle günler. gidebiliyosan bi arkadaşın veya akrabanın evine git.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye ki, olmaz öyle. Ne yapabileceğimi gerçekten bilmiyorum. Projeden dolayı sinir oldum zaten. Ya hep eksik bir şey çıkıyor. Eksik olsun artık yapmicam :(

      Sil
  11. amaaaan boşveeer eksik olsuuuun. bi müzik esintisi yap daaa hafta sonu dinleyiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya laptop elime geçerse yazacağım inşallah olmazsa kusura bakma artık :(

      Sil