Kütüphane Tozları 1. Kitap


       Merhaba arkadaşlar. Bir seri başlataraktan yeniden kitap yorumlarımı ayrı ayrı paylaşmaya başlıyorum. Kütüphane Tozları serimde ise okulumda yeni açılmış olan kütüphaneden aldığım kitapların yorumlarını yapacağım. İlk kitabımı aldığımda ise o kadar heyecanlıydım ki, kitabı alır almaz notlarını çıkartmaya başladım. İşte bu serinin ilk kitabıyla başlıyorum. İnşallah güzel kitaplar olur ve öğretici olur.



    İşte ilk kitabım; Semih Çelenk'ten Sokaktaki Tiyatro adlı kitap. Bu tür kitapların tiyatroya olan ilgimi daha çok arttıracağına inanıp, özene bezene her kelimesinden bir anlam çıkatarak okuyorum. Kitabı 1 gün önce aldım ve 'Kütüphane Tozları' diye bir seri yazı çıkartabileceğimi düşünüp sevinçle bir sonraki sabahı bekledim.

   Kitabı 1 hafta önce kütüphane raflarında gördüm ve birkaç gün sonra kitabı alabildiğimi öğrendim ve unutmamak için bazı yerlerinden notlar alıp, kağıda yazdım. Ardından kitabı almak için 1 hafta sonra kütüphaneye girdiğimde 10 dakika boyunca arasam da bulamadım. Ancak dün kitaplara sürekli 'o kitabı bir türlü bulamadım ya' diyerekten ararken birden kitabı gördüğümde sevinçle arkadaşıma sarıldım ve cidden bu yazıyı paylaşmak için güzelce fotoğraflarını çekmek için sabah olmasını bekledim. Birkaç gün önce kitabı kendim satın alayıp deyip D&R'da aradığımda kitabın satılmadığını görmüştüm ve bu sevinç cidden çok güzel.




Kitapta çizili olan yerler cidden kitabın sahibinin ikizi olduğumu düşünmeme bile sebep oldu. Cidden çizilen yerler güzel yerler ancak bazı bölümler de benim ilgi alanıma girdiği için, kitabın sahibi o yerleri çizmemiş. Cidden 'Tiyatro' adına yapılan önemli kişiler ve tiyatronun tarihini araştırsaydım bu kadar meraklı olmazdım ancak, kütüphane tozları değil mi? Heyecandan içim kıpır kıpır hala. Kitabın önemli yerlerini not alırken bile çok heyecanlı oluyorum. 




20. yy zamanlarında çıkan bir kitap olduğu için satılmadığı için çok üzüldüm. O yıllardan bu yıllara hala tiyatronun gündemliği konuşulmuyor ve keşke tiyatro kültürümüz biraz daha gelişse. Benim gibi tiyatroya düşkün kişiler toplansa, çok güzel olurdu. Ancak hala tiyatro oyunları hala sahnelerde parıldamaya devam ediyor. En azından bu bile bir umuttur, sanatımız açısından...

Bol kitaplı günler dilerim...




Yorumlar

  1. hayırlı olsun , tek tek kitaplara yorum yazmak zor ama arşiv niteliği taşıdığını düşünüyorum ve güzel bir kalıt oluyor biz kitapseverler için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Ben pek kitap yorumları yazmadım blogumda ancak artık atağa geçeceğim. Size kesinlikle katılıyorum.

      Sil
  2. defterlere yazıyon ha notları ne güzel. tiyatro çok severim yaaa giderim de arada işte. bi de hoşgeldiiiin. görüşürüz ki yineeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar yapanları görünce çok seviniyorum. Teşekkür ederim *-*

      Sil
  3. çok ama çok bi hoşgeldiiiin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay nolduuuuu, çatlatcaksın beniii :)) Merak ettim yaa, ben burdayım ya zaten :)) Sadece, blog uğruna internet ariyom ufak tefek yerlerden :)) Bak amaaaaa, hoşgeldinlerin için tişik tişik *.*

      Sil
  4. baksanaa, bana yedinci sınıflar için okunabilecek macera kitapları veya başka kitaplar biliyosan sölesenee, bi de hayal geliştirici oyunlar filan böle şeler, bi arkadaşım istedi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç aklıma gelmiyor ki :)) Eve gidince yazarım :)

      Sil
    2. Belki bulmuşsundur ama ben biraz baktım da. Eğer gelişmiş biriyse yani yeni kitap okumaya başlamıyorsa Hazine Avcısı falan vardı diye hatırlıyorum. Bilgi Avcısı var bende daha başlamadım ama, yazarı Taylor Stevens. AVM diye kitap var biraz korku ama ben geçen sene biraz okumuştum da, okuyabilir mi bilmiyorum. Onun da yazarı S.L. Grey. Harlon Coben okuyabilir. O en iyi macera ve korku yazarlarından. Zaman Yolcuları var. Yazarı Alex Scarrow. Benim ilgimi çekmişti ama daha başlayamadım. Sürücü var. James Sallis'in ince bir kitap olduğu için hemen okuyup bitirdim. Ama içeriğinde biraz şeyler olabilir. Pek öneremem. Asi Melekler var. Kategorisi ne bilmiyorum. Yazarı Danielle Trussoni. Bende macera bu kadar :)) Oyun ben pek bilmiyorum. Can You Escape var Windows oyunlarda laptop üzerinden windows 8 lerde bulunuyor. Onu indirebilir. Ben beğenmiştim. Ama 7 part galiba. Yine de sever bence :) Bak bir de Bunları Bilen Var Mı ? Diye kitaplar oluyor. İçleri bilgi dolu. Yazarı Jeff Stewart'ın var o adla. Güzel içerikler var :)

      Sil
    3. Ay bak bi de :) Ben yeni yeni kitap okumaya başladığımda iki kitap daha var böyle :)) Mükemmel Bir Hafızanız Oldun İster Misiniz ? Diye Rob Eastaway yazarlı. Bir Delinin Sınav Günlüğü çok güzel bir kitap yaa :)) Ercan Harmancı'nın. 30 yaşındaki adam kimliği yok kimsesi yok. Einstein gibi IQ su çıkıyor. Gerçekten iyi bir kitap. Macera dolu kısa bir kitap da olsa :))

      Sil
    4. taam sağol. peki sınıfta hangileri uygun. derste kullanmak için yani. hayal gücü ve kitap okuma işte.

      Sil
    5. Hayal gücüydü dimiii ? Ya tam olarak ne ki pek anlayamadım ? Bulamadın mı ?

      Sil
    6. yedinci sınıflar için, okulda derslerinde iyi olmayanlar için, hayal güçleri zayıflar için, sınıfta okunabilecek kitaplar, macera kitapları, oyunlar filan işte. sölediklerini sölücem zaten. bunu soran bir öğretmen yanii. napcağını bilmeyen :)

      Sil
    7. Ercan Harmancı'nın Bir Delinin Sınav Günlüğü adlı kitabı çok öneririm. Böyle kısa kısa öyküler olan ilk başladığım Cengiz Erşahin kitapları var benim. Cesaret Veren Öyküler var. Her öyküsü de çok güzel. Ders veriyor hep. Zorluklara Karşı Kendini Ateşle var. O biraz daha kişisel gelişim. Sizi Mutluluk Denizinde Yüzdürecek Eğlenceli Şeyler diye kitap buldum şimdi. Ben pek bilindik kitaplar bilmiyorum ama biraz bakınca bu hoş gibi. Hem görünüşle de insan okumak ister diye bu kitap da güzel gibi :) Mr. Wonderful yazarı :) Bu kadar bulabildim. Pek vakti yok kusura bakma

      Sil
    8. tişkirler. hadiiiiii çok az kaldıııı. iyice bi sakin oool :)

      Sil
    9. Matematik çalışıyorum hep. İyi gibi gidiyor. En son bir deneme sınavı olduk. Çok merak ediyorum yaa :) İyi bekliyorum çünkü :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar