20 Haziran 2015 Cumartesi

Acı


Acıyı hep bir yemekte, biberde mi taddın sen ? Hayatı bir acı tadına adamış insanlar mı vardı ? Tabii ki bir biber hayatı bu kadar acıtmaz. Türkler demez mi hep, 'Acı, acıyı bastırır.' diye. O zaman biber yenince, neden yoğurt yerler ?

Acı, acıyı bastırmaya çalışsaydı ; neden acıdan kurtulmaya çalışıyoruz ? Sürekli acı çeşitli, acı çeşnili yazılar ve yemek tarifleri duyuyorum insanlardan. Acaba hangi acı, neden bu kadar insanların dilinde hep. 

Geçen gün annemle evimizin sokaklarından el ele geçerken bir kadın gördü annem. Sol elinin işaret parmağı kıpkırmızı olmuştu. Annemle kadın konuşurken yine 'acı' kelimesini duydum. Kulağım çınlamaya başladı yine. Kadın, "Ablacığım, ütü yaparken yaktım." dedi. Annem, "Neden yoğurt sürmedin." dedi. "Yoğurt acısını almadı" dedi kasın. Sonrasını da dinleyemeden eve gittik. 

3. bir acı çeşiti daha duymuştum. Yoğurt sürülse de geçmeyen. 2. defa duyduğumda acı biberdi. Bunda üstüne yoğurt yenilince geçiyordu. İlk duyduğumda içinde bulunan acıdan bahsedilmişti. O kalıcıydı galiba; annem içine yoğurt sür dememişti hiç. Kadın yakararak "Geçmiyor." deyip duruyordu. Annem'e çok sinirlenmiştim, geçmeyen acıya yoğurt sürülüyordu ama yüreğine neden sürülmüyordu ?

Ancak şimdi 20 yaşındayım. Acı'yı öğretebilecek ne ailem, ne de akrabam vardı. Herkes diğer dünyada mutluydu. Annemin mezarı önümde, toprağını kavrayıp içime çektim kokusunu. Ben de yakarmaya başladım.

"Geçmiyor, Anne'm ! Çok acıyor, yoğurt sürüyorum geçmiyor. Biber değil ki bu; ne ütü yarası, ne biber acısı... Nedendir bilmiyorum Anne'm! 7 yıl önce sizi istemediğim için mi bu ? Yanına gelsem geçer mi Anne ?" Sonrası karanlıktı, acım geçiyordu; yol olup bir yolcuğa çıkıyordum. Gözlerim kararmaya başladığında hafifçe gülümsedim. "Acımı geçirdiğin için teşekkür ederim anne..."

4 yorum:

  1. ya ama çok hüzünlü bu valla çok duygulandım sahiden yaaa yoğurt sürsek de geçse üzüntülerimiz ama ya. durak da acı da ne güzel yazıların senin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha... Anneme bu yazıyı okutturduğumda ben de okudum yeniden ve ağlamaya başladım. Teşekkürler yine :))

      Sil
  2. dalga durak bi de by yazııııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh, sen benim her yazımı seviyormuşsun ya :D

      Sil