19 Haziran 2015 Cuma

Durak




"Hangi şarkıya bu ağlamalar?" diye sorarım kendi kendime. Yolda, durakta, kafede, yazda, kışta; bir ağlamaya. Bilirim ki, her göz yaşı, bir ömür çürütür. Yutkunmaya çalışır insan. Hıçkırıklarında boğulacağını ümit ederek de olsa yavaşça gülümser. Bu da bir insanın sevincidir aslında...

Elleri avuçlarının arasında, saçları darmadağınık, kulağında kulaklık. Malum 'Hangi göz yaşı o insan ?' diyesim gelir. Yakarırım, 'Belki yazmaya yetmeyen kalemlerdendir acısı.' derim. İçim acır benim de.

Ya da otobüste ümitle yola bakan kulaklıklı genç. Ayakta durmuş köşeden bir yerden yola bakmaya çalışıyorum. Kendimi düşünüyorum kulaklığımdaki ayrı dünyamdan. Yine İngilizce kelimelerle, sözlerini çözmeye çalışıyorum. Her şarkıda bunu yapmaya devam ediyorum. Yol akıp gidiyor, derken yine bir durak ve dopdolu insanlar. Annemden, babamdan büyük bir teyze biniyor otobüse. Arka köşedeki kızın yanına baskı yaparak gidiyor 'kalk bakiyim' der gibi bir süre orada yanında kalıyor. Kızın gözlerinin pınarlarından daha fazla isyan eden göz yaşlarını görüyorum. 'Hadi, şurada in ve özgürce ağla.' demek istiyorum. Kız beni duymuş gibi hızla durakta iniyor ve yakışıklı bir erkeği görüp ona koşuyor ve ağlamaya başlıyor. Yer isteyen kadın, kızın yerine geçince hınzırca gülümsüyor. İneceğim yere yaklaştığımı anladığımda, arkaya yönelip kadının önüne geçince, kadın bana bakıyor. Kadına bakıp 'Hayat işte.' deyip gülümsediğimde, kadın düşüncelerinde boğulurken; hayatı öğretmenin mutluluğuyla başka bir otobüse biniyorum. Başka bir duygu duraklarına açılıyorum...

Not: Bu yazı pek içime sinmedi ve sanki bir eksiklik var, o yüzden yorum yaparsanız sevinirim.

4 yorum:

  1. hiç bile. çok güzel. hayattan bir kesiti bak sanki filozof gibi yazmışın. duyarlı hem de. bak sadece, "malum" olacak. mağlum değil. bak bir de, yol akıp gidiyordan sonra virgül olsun. bi de yaparaktan konuşurken diyoruz yazarken yaparak diyoruz. bak bunlar minik yazım hataları sadece. ama yazın çok iyi valla bak. gündelik yaşamı yansıtmışsın. zaten diğer yazılarında da hep iyi yazıyorsun. hımm demek ki bak havuz kenarında yazmak faydalı imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuz kenarı, hahahaha. Buraya yağmur yağdı :D

      Sil
  2. dalgadan sonra en sevdiğim yazın yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta yerlerini ayarlıyorum şu an :)

      Sil