Kitap Yorumu "Uçurtma Avcısı"

Uçurtma Avcısı aslında tam anlamıyla bir efsane listesine girebilecek bir kitap. O kadar etkileyici ki, hiç bir an yanımdan ayırmadım. Hatta bir gün tiyatro izlemeye gittim ve tiyatronun açılmasını beklerken en az 1 saat boyunca kitap okudum. Olaylar o kadar etkileyici bir dille yazılmış ki, Khaled Hosseini (Halit Hüseyni) nin o asıl ünü, varı, yoğu sanki sadece bir kitaba dayanmış. Her duyguyu içine almakla yetmemiş, dünyayı öğretmiş diyebilirim. Gerçekten çok etkileyici bir kitap...



Hasan ile Emir'in çocukluk arkadaşı olmasındaki bağ; öğrenilen acılarla Emir Amerika'da yaşarken bir ölüm anına kadar da gelmiş olsa, hedefiyle birlikte doğduğu topraklara doğru açılmış. Yolculuğun her anında aklında bütün Hasan'la olan anılarıyla, yeni anlaşılan gerçeklerle; bu arkadaşlık yıllara doğru yürümesini sağlamış ancak Emir'in yaptığı ihanet, ona acı yaşatmıştır. Arkadaşlık özlemiyle dolup taşan bu kitap, kardeşliğin asıl anlamı bence...



Kitap ne de 2003 yılında çıkmış olsa, yıllara dayanarak günümüze kadar gelmiş ve hala yayınlanıyor ve bence bu kitap bütün dünya çocuklarına hediye olarak yaşatılmalı. Günümüzde 1 yy sonrasının kitaplarının ömürlerini tüketerek, onları bir insanı öldürür gibi katlediyorlar bence. Oysaki o efsane kitapları bir Kur'an-ı Kerim gibi yaşatsalar, insanlığımız o kadar gelişecek ki; kimse kitap okuma kültürü edinmemiş gibi kitap okuyanlarına iğrenir gözlerle bakanlar bile var. Burada siyaset yapmış gibi bir konuya değindim, ancak kültürümüzü yaşatalım istemiyor muyuz ? 
Bu tür kitaplar yaşatılmaya değer...

Yorumlar

  1. çok güzel anlatmışsın. okumadım ama okurum tımams :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol okumazsan zararlı çıkarsın :D

      Sil
  2. ve dağlar yankılandı'yla bin muhteşem güneş'i okudum bi bu kaldı. ikisi de ayrı güzel ama bin muhteşem bir tık önde sanki:) şimdi babilde 9.90 lık kampanyada uçurtma avcısı, akşama siparişi vericem kısmetse:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar beğendim ki bu kitabı, bin muhteşem güneşi de aldım. Onu daha okuyamadım ama :)))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar