7 Haziran 2015 Pazar

Zoru Başarmak ...

Evet, sırf bu okullar, dersler, testler, kitaplar arasından sıvışarak kıl payı takdir alıyorum. Geçen dönem çok hırslanıp yine kıl payı takdiri aldım ve bu benim için geleceğin sevinciydi. Şimdi de böyle takdir olarak 2 dönem daha devam ederse, daha büyük sevinç olarak bana geri dönecek. Notlarımdan 1 tanesi kötü de olsa, aldığım o kötü notu da geçebilmiş oldum.


Aslında cidden bir tanesinden 1 puan kırılsaydı, şimdi takdiri kaçırıyor olurdum. Çok zor bir dönem olsa da gelecek dönemler daha da zorlayacak. Eğitim sisteminin de değişmesiyle elbette artık kolay değil hiçbir şey. Zorladıkça zorluyorlar ve 10 yıl sonraki kişiler yine eğitimden yakınacak bence.  Bu eğitimin bize olan tersliği mi anlayamıyorum. Hadi hayırlısı... En azından 3 ay boyunca bunun acısını çıkartacağım -çıkartmaya çalışacağım-

Ayrıca dersler hakkında birkaç bir şey söyleyeceğim. Elbette hak değil bu yani. Hani görsel sanatlar öğretmeninin değişmesiyle herkese illeallah getirttirdi. Kimse derse girmedi ve hoca inadına düşük not verdi. Benim girmediğim ders olmadı, ancak verdiği ödevler de kolay değildi. O da bir insan, ancak en azından derslerin boş geçmesini ekleyerek süreyi biraz daha arttırsaydı ben de bu kadar dökülmeyecektim. Ayrıca matematik öğretmeninin değişmesi de çok etkiledi. Özellikle iyi yönden güldük  güldük, ders işledik. Ama kötü yanı ise, sınavlarda konuşup, hala gülmesini iyi yönden sayamayacağım. Konsantreyi çok çabuk bozan şeyler olunca, öğretmenin de ayrı bir yandan iyi olmadı yani. Ama sonuna kadar teşekkürlerimi sunuyorum ki, 1. notum çok güzel. 2. not tamamen benden kaynaklı ve olanlar artık bir kitap haline alınsa, 'ne çok strestliymişsin' diyebilirsiniz. O kadar olaylar olsa da yine kopya vermekten ve almaktan çekinmeyen arkadaşlarımın samimiyetlerini bir kez daha alkışlıyorum. 

İyi tatiller !!

12 yorum:

  1. gelcem yine de, filmler için, hani yazıyorsun ya kitapları, onun gibi yapabilirsin. izlediğin bir filmi yazabilirsin, sevdiğin veya sevmediğin, ya da bir yazıda birden fazla da olabilir. mesela film köşesi olabilir o yazılarının adı. eskiden sevdiğin filmleri yazabilirsin. yenileri de. eskiden izlediklerini kısa kısa yazabilirsin. bi yerden başla işte. yine düşünürüz ki. :)

    bi de baksanaa, ben bi mim yaptım ya hani, "ben küçükken" mimi, hadi ama sen de yapsana noluuuur :) bişi olursa sor olur mu her zaman amaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba daha çok soru soracağım :) Teşekkürler yeniden :)))

      Sil
  2. sorabilirsin kiii her zamaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay daha kitabı bitirsem kitabın hakkında bolca soru var :))

      Sil
  3. irem 8. sınıf mıydınız...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8. sınıfa geçeceğim, 7. sınıftım.

      Sil
    2. sanki 14 yaş gibi bir şey okudum postlarınızdan birinde de , herhalde yanıldım , 8. sınıf için şimdiden başarılar diliyorum , benim oğlum bu yıl 8. sınıftı ve gerçekten zor bir yıldı hem onun hem arkadaşları için , tebrikler ve başarılar tekrar.

      Sil
    3. Yoo 14 yaşındayım :D Sadece geç oldu biraz. Gerçekten öğretmenler iyice gözümüzü korkutarak zaten zor geçeceğini kendimi kasıyorum. Her gördüğüm bloggerı genç ve en fazla 25-30 yaşında olduğunu sanıyorum ama böyle kişilerle sizin konuştuğunuz gibi konuşamıyorum. Kusura bakmayın o konuda ve teşekkürler :)

      Sil
    4. ben de 33 yaşındayım İrem , oğlum da 2001 'li fakat henüz 14 'ü doldurmadığı için merak ettim kusuruma bakmayın n'olur , oğlumla da sizle konuştuğum gibi konuşuyorum benim açımdan sorun yok , siz de sıkılmayın bence :D 8. Sınıf zor geçiyor ama geçiyor İrem , kassanız da kasmasanız da geçiyor yani aslında o kadar da hayat memat meselesi değil. Biz veliler için belki de daha sıkıntılı bile geçiyor diyebilirim , oğlum biraz enteresan biri olduğu için , özellikle bizde , sıkıntılı taraf bendim , Kerem maşallah haddinden fazla rahat bir çocuk , sınav gecesi 11 de kafayı vurup uyuyan ve ertesi sabah mükellef kahvaltı isteyip , gayet güzel kahvaltısını yapıp sınava giren biridir kendileri , :D o gece sabaha kadar uyuyamayan , sınav günü de sıkıntıdan 3 sivilce çıkaran ergen anne de ben oluyorum tabii :D

      Sil
    5. Ben de 2001'liyim ve 14'e girmedim :D Önemli değil ve benim açımdan da sorun yok. Genelde ben de rahat öğrenci tiplemelerindenim ancak bu sene takdir alabileceğimi hiç düşünmezken çok çalıştım ve kazandım. Ancak 8. sınıfta öyle bir sınav sistemi koydular ki, insan normal sınavlarda bile kasılıyor ve ben sınavlarda hep gergindim. Bir gevşemeye çalışsam soruyu yapacağım ancak kopya çekilecek gibi gözükeceğinden, hep gergindim. 8. sınıfta ne yapabileceğimi bilmiyorum ve tatilde bunu söylemeniz çok hoş oldu gerçekten, teşekkür ederim. Ona göre kendimi hazırlamış olurum. 7. sınıfta atağa geçmeseydim galiba durumum sizinki gibi olacaktı. Uyarı yorumu gibi bir şey oldu, iyi ki sizin blogunuza yorum yazmışım dedim. Gerçekten çok teşekkürler, çok yardımcı oldunuz :)

      Sil
    6. İrem, oğlum rahat fakat aldığı sonuçlar gerçekten bu rahatlıkla şaşırtıcı , zannederim rahat olmak gerçekten de başarının sırrı , tabii bir de dersi dinlemek ve ders süresince anlamak çok önemli. Takdir alman hele de bunu kendi çalışma düzeninin ve temponun üzerine çıkarak başarman çok güzel , azmin elinden hiç bir şey kurtulamıyor değil mi, bu haklı gururun daim olsun diyorum , iyi ki tanıştık gerçekten , daim olsun inş...

      Sil