8 Temmuz 2015 Çarşamba

Dış Görünüş

Özlemeye mahkum kalmıştım gidenlerin bıraktığı tozları. Temizlemeye kıyamaz olmuş, ellerime kıyamadığımı yazmıştım kağıtlara. Kazımıştım vazgeçen taraf olmadığımı insanların beynine. Çünkü insanlar gittiğinde ben pes eden taraf olmadığımla övünmek için yazılarıma konu buluyordum.



Aslında gözüken kendimi övmek de olsa, ben kötünün iyileriyle hareket ettim. Kötünün iyileri vardır deyip, kötülükleri gözümde büyütmemeye çalıştım. 

Hep bir insanın övünebileceği özelliği vardır. Ancak bazıları var ki, bir insana gösteriş olmasın diye söylemezler elindeki değerleri. Çünkü herkes onun değerini bilince, değersizlik elde edilir. 

Genelde okulda yazılarımı sınıftaki arkadaşlarımla paylaşmayı severdim ancak zamanla yazılarımı başka bir deftere sakladım. Kimseye gösterdiğim bile olmadı. 

Benim şu 3 yıllık hayatımdaki önemli şeylerin olduğu kutularım var mesela. Ama hep ikilem, hep bir kararsızlık içindeyim. Kendi rengimi belirleyemeden, griliği seçiyorum. Ne kadar güzel bu gri ? Neden gri ? Neden beyaz değil ?

Nedenlerini aramak ister her bir insan. Bir şey olmadığında hep 'Neden?' derim. Çünkü bir şeyin olmamasının bir sebebi olur. Hep çocukken sorduğumuz soruyu belki ağlarken de söyleriz. Neden böyle oluyor ?

Kendi sorunum derim ben hep. Çünkü bunları yaşamamın benim yaptığım hataların cezaları olduğunu bilirim. Genelde insanlar içinde ağlamamaya çalışıp, daha çok ilgileri üzerime çekerim. Genel işte, genelde hep ağlarım ya; 'İrem, sen neden bir kez olsun şu depresyon modundan çıkmıyorsun' derler servistekiler. Benim de her zaman cevabım değil mi; 'Uykum var ve yorgunum. Dersler yordu.' derim.

Ama çoğunlukla bulunduğunuz ortam dışında bir yere geldiniz mi farklı hissedersiniz. Ancak ben gergin olurum. Her şeye temkinli davranırım. Ellerim titrer, konuşmamaya çalışırım. Çünkü sesim de titredi mi 'Neden'ler daha da fazlalaşır.

Dış görünüş değil işte o an. İçindeki fırtınalar önemini bastıran. Dışarıdan gözüken zenginlik, seni zengin yapmıyor. Paran olmadığını göz önüne getirmek istersin, dışlarlar. Paran olduğunu göz önüne getirerek dışlanmamak istersin, ilgilerden sıkılırsın.

 Dış görünüş bir elde edilmiş mutluluk değildir işte. İçindeki fırtınalar seni sen yapan. Seni olgunlaştıran acılardır zamanla. Çekilmemiş acı, çekilmediği zaman seni olgun yapmaz işte. Dış görünüş kimin umrunda ?


4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Son anda paylaşmayayım demiştim, sonra paylaştım. Silesim var...

      Sil
    2. niye ama işte tam seni anlatan yazı ve çok güzel yaa ne güzel ifade ediyon sen kendini ki. :)

      Sil
    3. Ben de kendimi anlattığım yazılardan utanıyorum zaten :/

      Sil