Müzik Hayatım 5

Müzik hayatım hep geri planda kaldığında duygu seline kapılırım. Çok duygusalım ve ağlamak için bile bir şarkı açmak isterim. Eski şarkılar daha çok bağlıyor ya beni. Birkaç hafta önce abim eski şarkı klasörlerine girince birkaç şarkının adını alacakken sadece bir tanesinin adını aldım. Rock çok seviyorum ya, özellikle slow. 3 Doors Down'u keşfettim. Ardından da Three Days Grace'i keşfedince yine sevin doldum ve serinin 5. yazısını yazacak kadar şarkı olduğunu düşünerek yazmaya başladım...


Zaten şarkıları keşfetmemde hep abimin yardımı dokunuyor ancak kendim bulunca abime keşfettirmek istiyorum. Bazen abim gelir, 'Sana bir şarkı dinleteceğim, ama kesin bileceksin.' diyerek şarkı melodilerini dinletir ve gülümseyerek devamını getirdiğimde, 'Bak işte, nasıl da biliyor.' der. Sınıfta da benden şarkı istemeleri de hoşuma gidiyor ya, herkesin şarkı zevkini bulduğum için başka bir sevinç oluşuyor içimde... 

Biraz da bende sürekli kafa sallama olayı vardır. Önceden bahsetmiş miydim bilmiyorum ancak, ben her yemek yerken aklıma bir şarkı takıldı mı başımı sallarım ya da ayaklarımla ritim tutarım. Annem de bilir ya, 'Yine mi şarkı söylüyorsun.' deyince yine gülerim. 

Küçükken de televizyondan dinlediğimiz şarkılarda devamını hemen getirince, 'Bak nasıl da biliyor.' derdi abim. Şarkılar hakkında böyle denilmesini çok seviyorum. Yaptığım ilk mimde bile müzikleri seçme amacım da buydu zaten. Doğrusu verdiğim cevaplar o an aklıma gelen şarkılar olduğu için biraz zayıf olabilir şarkılar. Ancak Deep'in cevap vermeden önce söylediği şeyi çok beğendim. Benim sayemde müzikler şarkılar keşfediyormuş hep. Diğer müzik durumları gibi buna da sevindim elbette.

Ancak ilgimi çeken bir şarkı vardı. Avicii'yi Levels şarkısından tanıdığım için, çoğu kişi ünlü olmadan önceki şarkılarını dinlediğimi duyunca pek inanmazlar. Doğrusu bir tane bile beğenmediğim şarkısı yoktur Avicii'nin. Hep dinlemişimdir ve yakın arkadaşım Batuhan ile sürekli Hey Brother'ı sürekli söylerdik. Onunla bile bir müzik bağım var. Hep bana şarkılarla gelir ve bilirim ya. Sınıfta müzik istediğim tek kişi de Deniz. T-rap dinler ve hep şarkının adlarını aradıklarımı onda bulurum. Genelde o da abim gibi dinler. Ben de onun müzik tarzını çok beğeniyorum. Batuhan ile de Get Up şarkısıyla birlikte şarkılarımız çoğaldı. İngilizce dersinde de her get up sözü geçti mi gözlerimiz buluşur. O da çok beğendiğim bir şey ya... 

Galiba çok da ağır bir müzik tarzım var. Milky Chance filan dinlemeye başlamıştım ve ilk dinlediğimde çok ağır telefuzlarından dinlememiştim ama zamanla beğenince onu da sevmeye başladım. Milky Chance gibi olaylarla Nina Nesbitt'i de keşfettim. Geçen sene keşfetmiştim, ancak o bile benden daha çok değişti, saçlarıyla da etkileyen genç bir şarkıcı kendisi de. Ancak albümünü bile bulamayıp, umudumu kesmiştim. 

Avicci gibi Flo Rida'yı da Sugar şarkısından filan tanıyorum. Jason Derulo filan derken pop müziklere karışıyor. Ancak sonuna kadar indie dibine kadar çıktı... (Bunu yapmazsam olmazdı.) Ama şarkılara geldik mi, indie ve rock dan vazgeçemem. Şimdi Flo Rida dedim de, Sia'nın adı geçmezse olmaz. Sia da öyle bir şarkılar, albümler çıkartıyor ki; beğenmemek mümkün değil. Eskilerden bu güne kadar da sevinirim (bazen) yüzünü göstermeyen kadıncağızı. Sesiyle ilgisini çeken Adele'nin sözlerinden faydalanmak istemiyor galiba.

Sia gibi Gotye de bir ara çok tutulmuştu. Tek şarkısıyla sevdiğim mağdur kişilerden galiba...

Müzik Listesi: 3 Doors Down - Landing In London
Three Days Grace - Never Too Late
Avicii - Levels
Avicii - Hey Brother
Dillon Francis, DJ Snake - Get Low
Deorro - Five Hours
Bingo Players ft. Far East Movement - Get Up
Milky Chance - Down by the River
Milky Chance - Stolen Dance
Nina Nesbitt - Way In The World
Jason Derulo - Don't Wanna Go Home
Sia - Chandelier
Adele - Someone Like You
Gotye - Somebody That I Used To Know


Yorumlar

  1. oleeey yeni şarkılaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinle, dinle. Sonra yorumlarını yaz :)

      Sil
  2. Ben en çok burada abi kardeş bağını sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım müziklerin yansıttıkları şeyleri anlatmaktı :))

      Sil
  3. dinlediğin şarkılar zaten güzel de müzik sevgini ne güzel anlatıyorsun :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar