26 Ağustos 2015 Çarşamba

Bu Aralar

 Bu aralar bir konu var. Geçmiş. 


Bilmiyorum artık yabancılaşıyor dünya. Her geçen gün standartlar artıyor. Bir arkadaşta bile seçim vakası var. Belki tartışma yaratıyor gibi yazıyor olabilirim ama, bazen böyle konuşmak geliyor. 

Yani seçimler yıllardan bu yana kadar her gün vardı. Ancak bir insanın prensibi bu günlerde daha çok gözüküyor. Çünkü herkes daha seçici, daha kendisel olmuş. Herkes kendi kafasında derler ya, eşlik eden gelsin havasında sanki. Gelene merhaba, gidene eyvallah. 

Ya insanları önemseyemiyorum artık. Hani içimi dökmek değil amacım, ama.. 

Bir duraksıyor insan bir şey söylemeden önce. Herkes benliğini yitirmiş, herkes kendi özgürlüğünde. Bir kadın evli mi bekar mı kimsenin umrunda olmuyor mesela. Alabildiğine gidiyor standartlar. Kadınlar duraksayıp, ne yapacağını düşünmeden ana bırakıyor kendini. 

Eskiden ayy, o yaşta o da mı yapılırmış dediklerim. Şimdi normal karşılanıyor. Hani bunu düşünmesi bile insanı durgunlaştırıyor. Uykumu getiriyor. Düşünmekle yorulmak istemiyorum. Çünkü ben de aldım başımı gidiyorum. Engeli kendim koymam gerekirken, gelen engeli bekliyorum düzelmek için. Ne çare ki, ben de kendimden geçtim gidiyorum. Bir insana değer vermem gerekirken, yapmıyorum. Gidiyorum, en saçma kişilerde insanlığı buluyorum. 

Bazen sorgulamak gerekiyor hayatı. Kendi edebi değerlerimiz için bir 20 yıl öncesini düşünmek gerekiyor. Ben bilmem 20 yıl öncesini. 20 yaşında bile değilim, ama filmler bile anlatabiliyor. Sanat değeri artık edepten ahlaktan çıkmış gidiyor. Bazen buna bile sinirlenip, çizgi film izliyorum. Eleştirmen gözüyle bakıyorum, her şeyde bir sorun arar gibi. Bazen okuduğum kitaplar bile benim yazış türümü değiştiriyor.

Bir kıza mesela argo kelime yakışmaz. Ben alabildiğime gidip, her yerde küfür ediyordum. Sonra bir engel gelmedi. Ben kendimi değiştirdim. 

İllahi bir soruna kendinizi düzeltmek için adım atacağınız zaman, zamansız kısıtsız zaman olmasın. Milletin ya da elalemin çocuğu bile sizden iyi mi ? O notları alıyor da, sizin kadar saygılı mı ? O notu alırken ne yaptı ? Özenmeyin, kıskanmayın. Değişin, ama engel konulduğu zaman değil. Engeli anladığınız zaman değişin. Elalemin çocuğu da kimmiş denildiği zaman gururlanmayı bilin kendinizden...

...Sağlıcakla kalın...

Not: Fotoğraf İstanbul'dan, şahsıma ait...


8 yorum:

  1. bu aralar bana da gelmiş durumdalar okuyunca yazını kendimi buldum biraz :) boş ver milleti çocuğunu sen kendini bil yeter gerisi boş. Senin gibi küçük hanıma ancak gülmek yakışır canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmek de var, bazen o kadar gergin oluyorum ki. Başıma ağrılar giriyor...

      Sil
  2. İşi akışına bırakırken bile insan kendinde olmalı. Dünya standartları gün geçtikçe değişiyor ve neden bunu kendimize değil de kendimizi ona uyduruyoruz? Bence her şeyin başı internet. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, ah ! Caağnım Türkiye'm diyesim gelmiyor bazen içimden. Ne zaman akıllandık ki diyorum. Artık dışarıya çıkmaya mecalim yok. Daha az önce eve geldim ailemle, ama hala utanıyorum. Millet üzerime üzerime geliyor. Sıktılar iyice..

      Sil
  3. boşveeer insanlarııı. kitapların çizgi filmlerin yazıların yeter ki sanaaaa. bi de bu sene sınavın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay zaten yorgunluktan bırakıcam :/

      Sil
    2. okul başlamadan yoruldun seeeen yaaa :)

      Sil
    3. Neden yorulduğumu anlayamadın galiba. Bizim evde gelen giden çoktur. Uzun süreli misafirlikler..

      Sil