Kitap Yorumu "Frambuazlı Hayat"

1000 sayfalık kitaptan sonra ince bir kitap okumaya karar verdim. Böyle deneme gibi kitaplar ya da romanlar beni tutmayınca kaldırıp kenara koyuyorum biraz okuduktan sonra. Kategorilerdenmiş meğerseki. Hoş bir yaz havası.


Kitap bir deneme/yazın kitabı. Sanat, kültür, insan, yaşam, gelişim, müzik, yansımalar, düşünceler, denemeler ve benim en çok sevdiğim Mevsimler: Yaz gibi kategoriler var içerisinde. Kapak hikayesini de kaptıktan sonra arkadaşımda böyle kitabın yanındaki kokulu ıslak mendiller vardı. Bu ıslak mendil de Alaçatıdan olunca kitap ayracı olarak kullanmaya başladım. 

Benim bir totem gibi bir şeyim var. Mesela If I Stay'in kitaplarını okuyup filmi internette yer alırken okumayacağım dedim. Çünkü o benim içime heyecan veriyor. Bunda da ıslak mendili açmayacağım. Gerçekten hani ben bir şeyi yapmayacağım ya da yapacağım dediğim zaman öyle olur. 


Kitabı daha yakından anlatmak gerekirse ben çok düzensizce okudum. Salt yazımı ya da böyle düşünceler eklenmeyince boş kalıyor gibi hissediyorum. Eh, bu da benim arada okuyup durmamla bağdaşıyor. Ama gerçekten Mevsimler:Yaz'ı okurken gerçekten Yaz ayında gibi hissettim. Sanki yine İzmir'e gitmiş gibi hissettim diyebilirim. Tam oradaki havayı verdi bana. 

Kitap bir denemelerden yer aldığı için ben gelip gidip böyle kitapları karıştırıp tekrardan okumayı severim. Romanlarda yapamazken deneme kitaplarında bana hoş bir hava veriyor böyle olması. 

Ben bir o bölümde bildiğiniz uçtum İzmir'e kondum gibi hissettim. Ya ne kadar güzel dedim. Bence güzel bir kitap olmuş. Yani Sade ve Derin'den daha daha güzel olmuş. Kitaplarının devamını bekliyoruz yazarın :)

Not: Bu arada fotoğraftaki silgi şeysileri ve 1. fotoğraftaki sol tarafta ders kitapları tamamen masamın üzerinin çalışmaktan böyle olmasından ve ben bir elime kamerayı alıp kitapların fotoğraflarını çekemiyorum. Bir önceki yazımda da zaten gidip etütte telefondan çekmiştim. Hatta ben daha kitap fuarına gitmeden önceki haliyle fotoğrafları çekmişim. Kusura bakmayınız. 

Yorumlar

  1. İremcim yeniden merhaba :)
    Sana öncelikle derslerinde çok başarılar zehin açıklığı versin Allah.
    Yazdığın özeti sevdim Yaz mevsimini sende benim gibi çok sevenlerdensin demek bu konuda hem fikiriz.
    Ayrıca kitabı okurken İzmirdeymişsin gibi hissiyatına bayıldım çünkü kitap çıktıktan hemen sonra bende frama ilk İzmirde kavuşmuştum ve aynı şekilde o gün ki kokuları anımsıyorum kitapta.Ayraç olarak ise ben yemek yediğimiz yeri tanıtan bir kyağıt parçasını kullanıyorum :)
    Ne güzel birbirimizin ruhunu hissetmiş olduk.Framı sevmene en az deep kadar sevinmiş oldum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merabaaaa :)) Her merhaba dediğimde kendimi Youtuber zannediyorum :)) Teşekkür ederim :) Ben kitabı aldığımda Antalya'daydım. İlk kitabı alanlardanım hatta :) Kitabı galiba ilk ben gördüm bi de :) Ama evet çok uymuş yaptıklarımız :))) Ne güzel :)

      Sil
  2. ayyy ıslak mendil alaçatı he. hadi yaz gelsin de yine tatile git o taraflara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İvit :)) Olurrrr :))) Ay ama bu sene daha çok İzmirin içine gitmek istiyorum :)) Hem de çok :))

      Sil
  3. Kitap, isim olarak son derece ilgi çekici bir isme sahip. :) Hayatın frambuazlısı. Hmm... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasta :))) Frambuaz kondurulmuş ya da frambuazla karıştırılmış bir hayat :) Ay eveeet, ben bunu hiç düşünmemiştiiiiiim :)))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar