12 Eylül 2016 Pazartesi

Blog YouTube "Wattpad Kitapları Tartışması"

Blog YouTube serisinden herkese yeni bir merhaba ! Bugün bayram dolayısıyla bu ilk paragrafı mutlu bayramlar dileyerek hemencecik geçiyorum efenim :) 

Uzun zamandır üzerinden çok düşündüğüm ve ön yargısız tamamen özgün düşüncelerimden oluşan ve her soran kişiye de tatlı dinle anlatıp geçtiğim bir konuyu size de aktarmak, fikirlerinizi almak; uzun bir tatlı dilde tartışma konusu sunmak istedim. Hemen konuyu masaya yatırıyorum efenim :)


Uzun zamandır Wattpad'den çıkartılan kitaplar hakkında uzunca bir araştırmada bulunabildim. Gördüğüm çoğu kitapların Wattpad kitapları olmaları sinirimi bozmaya 1 sene ya da daha fazla süredir devam ediyor. Yani bunu aykırı bir biçimde değil de, duygularımı belirtip düşüncelerinizde yardımcı olmak adına eleştiriyorum ki eğer düşüncelerim bu zamana kadar yanlışsa belirtirseniz sevinirim...

Wattpad'den yazar olan ancak sadece hikaye yayınlamış bir kullanıcı vardı. Bunu internette bir yerden gördüm ve kız aynen şöyle diyordu. "Son zamanlarda Wattpad'i ahlaksızca kullanıp fazla okuyucu, yorum ve oy kazanıp hikayelerinin kitaba dönüşmesini sağlayan bir çok yazar çıktı. Eskiden bu platformda sevgiyi daha masum, daha güzel şekilde anlatan hikayeler vardı. Ancak günümüz ahlaksızca sözlerle günümüz gençlerinin düşüncelerini ve ahlaki yapılarını çok çabuk bozuyor. Gerçek sevgiyi, gerçekten sevmeyi unutturan bu hikayeler eskiden hiç yoktu. Gerçek sevgiyi anlayabilirdiniz ancak şimdi durum böyle değil." biçiminde birkaç sözü yayınlamıştı. Ve o zamandan öncelerinde bile durup durup sürekli bu hikayelerden kitap çıkartan insanların o kadar da samimi gelmediğine inanmaya başladım. 

Bir çok arkadaşım ve bir çok yerdeki insanlar bu kitaplar hakkında konuşup, "Sen .... kitabını okudun mu?" diye bana Wattpad kitaplarından soruları oluyordu arkadaşlarımın ancak ben de kısaca bu konuya deyinmeden hayır deyip geçiyordum. Ancak son zamanlarda aklıma dayandı ve sizinle paylaşayım dedim ve daha da anlatmak gerekirse düşüncelerim şöyle;

Wattpad eskiden daha iyi eserlerle ödüllendirilmesi gerekirken, kolayca bazı konu içeriklerinden dolayı oy kazanıp falan yükselen insanların hikayelerini kitaba çevirmeleri için insanları çok yüceltmeye başlıyor. Sırf içerik için ve o ahlaksızlıkla nasıl böyle bir şey yapabiliyorlar diye şaşıyorum. Gerçekten gerçek sevgiyi unutturuyor ve bunun olmasını toplumumuzda görmemek ve daha iyi insanlarla karşılaşıp gerçekten sevgiyi masum duygularla seven insanlar görmek istediğim için buna değinip duruyorum. Eğer hala düşüncelerimde zıt ifadeler düşünüyorsanız kötü tartışma değil de çözümcü tartışma tonunda yazarsanız sizi anlayabileceğimi düşünüyorum :) İyi günler...

14 yorum:

  1. bilemedim valla. okuyom ben arada yayınlanmış wadped romanlarını. eğlenceliler, birbirlerine benziyorlar. baksanaaa, aramızdan bir arkadaşımızın yeni kitabı çıkıyor. çok da tatlı bir arkadaşımızdır kendisi. aslı yılmaz. yakında "havin" adlı romanı çıkıyor. bak blogu da;

    http://myreal03.blogspot.com/

    ona gidip arkadaş olsanaa. çok şekerdir. bir de kore delisidir. bak, facede de var. benim face listesinde de var. o biçok wadped yazarını tanıyor, kitap çıkaranları. onun feysinde var hepsi. bunu ona sorsanaaa. en iyi o söyler. bloguna da git bak feysine de. deep gönderdi de diyebilirsin kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu konu için bu kadar da önemsenebilip de gidebileceğim bir durum değil yani. Bilmiyorum.. Yine de teşekkürler :)

      Sil
    2. tamam ama istediğin zaman gidebilirsin. ya, bloguna feysine üye ol onun. wadped haberlerini izlersin ki :) çok şeker biri inan ki.

      Sil
    3. Bilmiyorum pek de aklımdaki fikiri değiştiresim yok galiba :)

      Sil
  2. bak bir de benim feyste sibel bilgili var. o da wadped yazarı. tanınmışlardan. ona da sorabilirsin kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya, fikirim aynı kalacaktır elbet :) Ancak saaaaadece belirli niteliklerdeki wattpad kitaplarından bahsettim ancak bu ahlaki bozulukluk diğer dediğin kişilerde de varsa elbette fikirim aynı kalacaktır :)

      Sil
  3. Wattpad'de birçok türden kitap var. Bu nedenle tek bir yönden bakmamak lazım. Zaten bence asıl sorun wattpad de değil, yayınevleri. Bu sorunun ortaya çıkmasının en büyük sebebi bu. Her önlerine gelen, yüksek oy almış kitapları çıkarmış olmaları. Güzel ve iyi kitaplar da var, yok değil. Wattpad'de ise her türden yazılmış hikayeler olduğu için içlerinde ahlaksızlık içeren hikayeler de var maalesef. Sanırım bu sorun da yazan kişinin insiyatifine kalmış bir durum. Elbette hiç hoş değil. Biraz da okuyan kişinin de bilinçli olması lazım. Sonuçta her şey var bu internet aleminde. Önemli olan bizim bilinçli olup çevremizdekileri de bilinçlendirmemiz. Sanırım yapılabilecek en doğru şey bu olur. ^^ Bir ara bende bu konuda detaylı bir yazı girmeyi planlıyorum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinize katılıyorum ve biraz da olsa yazımda bazı yerlere değinmediğimi anladım ama yorumunuz ve fikirleriniz için teşekkürler :) Yazarsanız eğer okumakta keyif duyacağımdır. İyi günler ^^

      Sil
  4. :) fikrini değiştir demiyom zaten istediğin zaman arkadaş ol diyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uhmm.. Sanırım sanal arkadaşalıklara karşı olmaya başladım :D Kimse mesaj atmayınca daha iyi oluyor :D Ve dediğim gibi eğer tanışmak istersem mesaj atmama bakar :) Bir de yeni yazı yazdım. Bi bak bakalım :))

      Sil
  5. Bende bu konuda baya düşünüyorken düşüncelerimi belirtmek istedim. Az çok sana katılıyorum. Wattpad amatör yazarların kendini geliştirmek için bana kalırsa çok iyi bir site. Ya da kitap alamayanların kendi tarzında kitap bulursa okuyabileceği faydalı bir site ama son zamanlarda yayınevlerinin tek amacı para olduğu için kitabın içeriğine bakmadan oy ve okur sayısına bakarak kitap bastığı bir yer oldu. Ve sitede genelde bad boy hikayeleri ve onların hayranları olunca bizlerin önyargısı dahada arttı. Bu algının yok edilmesi için hem yazarlar hem yayınevleri biraz daha dikkatli olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hem de bizim de bazı küçük yaştaki bilinçsiz kişileri uyarmamız, engel olmamız gerekir. Çünkü yaptıkları iş gerçekten iyi kişilikler sağlamıyor gelecekte.. Bu yüzden ne mutlu sana ve bana 😊 Fikirlerini belirttiğin için teşekkür ederim.

      Sil