12 Eylül 2016 Pazartesi

Kitap Yorumu "Tanrıça" + Hediye Kitap

Herkese yeni bir kitap yorumundan ve söz verdiğim gibi kitap yorumu gibi kitap yorumundan merhaba ! :))


Uzun bir zamandan sonra ilk defa bir kitap okumuş gibi hissettim ve anlatmaya o kadar heyecanlıyım ki, bazı şeyleri unutacağım diye üzerinden çok geçmeden ve üşenmeden hemen yazmaya başlayayayım dedim. 

Tanrıça'mız, ilk başka bana kapağındaki ana karakterimiz Kate Winters olduğunu sanıyoruz ancak. Asıl "Tanrıça'ların" kim olduğunu sonradan sonradan öğrenerek her birinde şaşkınla bir diğer geçmenizi sağlayacak bir kitap. 

Ancak ilk başta sizlere konusundan bahsedip kendi duygu ve düşüncelerimi aktarayım.

Kate adındaki bu kızımız. Henry adındaki Ölüler Diyarına hükmeden bir erkeğimiz. Henry'nin her evlenmek istediği kız testlerden geçemeyip kısa zaman içerisinde öldürülüp, Henry'e azap vermiştir. 12. kız olan Kate, yeniden 11 kızın ardından son defa teste tabi tutulur. Testin sonunu görebilen bu kişiler Henry'i o kadar etkilemiştir ki, Kate sınavdan geçmeden bu diğer testten geçen kız yani Persephone, Kate'i düşündürür. Henry hakkında hiçbir şey bilmemesine rağmen, Henry'nin yeniden yakın arkadaşı bile olmayan Ava'yı kurtarması karşılığı olarak o sınavları kabul etmiştir... 6 ay Eden Köşkü, 6 ay özgürlük... Ya herkesin öldüğü sınavdan geçebilirse ? Sıra Kate Winters'da...


Ben kitabı oldukça çok başarılı buldum. Hatta kitabı okurken Piyon diye bir kitapın kapaklarının hazırlığında olduklarını gördüm yayınevinin. Oldukça başarılı bir yazar ve ne kadar yaz ayında okuyamıyorum deyip kendimi zorlasam da, okumam gerekiyor işte.. Çünkü 1 buçuk ay sonra falan mı ne kitap fuarı var ve elimde okunmamış 32 kitap daha var. Ve bu kitap hakkında bir yorum niteliği kazanması için düşüncelerimi söylemem gerekirse;

Kitap oldukça akıcı ve diğer sayfaya sürekli geçirebilen bir şaheser. Konusu kısmından da oldukça özgün ve diğer bazı kolaydan yazıp yayınlatan kitaplardan yazılmamış içeriği. Oldukça düşündürücü ve her bir ilerleyişte de oldukça şaşırabileceğiniz ve mantıklı şeyler var. Ve kesinlikle 4/4'lük bir kitap. Eğer sorularınız falan olursa yazarsınız hemen cevaplarım :) 


Tam o kitaba başladıktan 2 gün sonra tek kız kuzenim gelip bana uzun zamandır almak istediğim kitabı hediye getirdi. Gerçekten almak istiyordum ve Facebook'ta görüp, "Sen nasıl güzel bir kapaksın yaa?" deyip geçmek zorunda kalacağım fiyatından dolayı alamıyordum. Bu yüzden kuzenim getirdiğinde çok sevindim. Umarım Elif Şafak'ı severim. Çünkü kuzenim yazarın oldukça akıcı kitaplarının olduğunu ve akıcılığından kolayca okuyabildiği yazarın bu yazar olduğunu söyledi. İnşallah güzel bir yorum çıkartabilirim bundan da :) 

İyi okumalar, iyi günler efendim ^^

6 yorum:

  1. heeeey okunur diyosun tanrıçaaaa pekiiii not aldııım :)

    YanıtlaSil
  2. Tanrıçayı merak ettim . Fantastik türde de mi ? Tam çözemediğim bir nedenden ötürü Elif Şafak a önyargılı yaklaşıyorum . Ama sebebini sorma :D şundan dolayı diyemem :D Beğenirsen yazısını bekliyoreeğ . Belkim bakışım değişir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik sanırım sen de okuyunca öğrenirsin yorumlarsın :)) Hummm ^^ Önyargı kırıcı oliyim o zaman :D

      Sil