28 Nisan 2017 Cuma

41- Filmler'in Esintileri "Taş Mektep"

Okulda 1. sınavlara bitmiş konularımızın ve hatta ders kitaplarının en az sayfada kaldıklarını görmüş olduk. İşte artık okulda o oluşan sinema havası da gelmişti. Yine bir Türk yapımı filmlerin zirvesinde olan konulardan Sakarya Meydan Muharebesi vb. savaş gerçeklerinin yansıtıldığı filmlerden olan Taş Mektep'i izledik. Ve yine akan göz yaşları da doğaldı. Hemen size şöyle bir yorum hazırlayayım dedim. 


Taş Mektep, Kurtuluş Savaşı sırasında okullarını son sınıfta bırakarak cepheye giden 63 öğrencinin şehit olmasını, Yunan ordusunun Ankara/Polatlı'ya kadar ilerlemesini ve İzmir'e geri püskürtülmesini sağlayan, Türkiye'nin dönüm savaşı Sakarya Meydan Muharebesini anlatan filmdir.
(Alıntıdır: Vikipedi)

Oyuncular: Orhan Kılıç
Ayça Varlıer
Feride Çetin
Hazım Körmükçü
Bora Akkaş
Elit İşcan
Itır Esen

Türk filmlerini sevmem ancak bu tür filmlerse elbette Türk yapımı olması önemlidir. O yüzden bu tür filmleri çok seviyorum. Hepsinde de farklı farklı zamanlarda kendi davranışlarımda her zaman olumlu etkiler. O yüzden pek bir şey demek istemiyorum çünkü herkes bu tür filmlerden izlemiştir. 4/4 veriyorum..

12 yorum:

  1. ayyy irmiğik hanııım seni görmek ne güzeeel. annatsanaaa okulu arkadaşlarııı. ay yazcan mı blogda yine yoksaam:) dur toptan gelcem yazılarını okumayaa. bi de yine müzik koooy listeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay valla en çok özlediysem de yorumlarını özlemişim yaa :) Valla yaz ayı gelince cıvıl cıvıl oluyor falan ben de bayağı baş koyup koyup gidiyorum sürekli dedim bir geleyim bakalım bir sürü blog ziyaret ettim. ilk dönem 70 ortalamayla teşekkür aldım da iki ufak dedikodu yaparım artıkın :)) Müzik listesini de değiştirdim her ay yapıyorum dolu dolu oluyor ve youtube a liste yapıyorum teker teker tıklamana gerek kalmıyoooor :) Tabii eğer laptoptan giriyorsan bu iyi :/ Yazı olarak yazarım olmazsa o iki dedikoduyu :))

      Sil
    2. yazın gidersin yine aydına izmireee :) iyi keyfin yerindeee :) dedikodu yap tabisiii :) müzikler tımıms :)

      Sil
    3. valla hiç gitmek istemiyorum bir yerlere tüm yaz evde ya da dışarıda gezerek geçirmek istiyorum. dua et de :( ay anlatiyim valla birinin telefonunu kırdım. bir o olay oldu yani fragman gibi :)

      Sil
  2. heey dergileri yaz tabiiii. bir şarkı bir film bir müzik mimini sen de yaparsın tabeee belkiii oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. broods tan sonra the chainsmokers en sevdiğim oldu aylardır yaaa *-* broods tan çok gelişti hem de. galiba broods u unuttum ;( O mimi yaparım kiiii. oley ki oley *-*

      Sil
    2. the chainsmokers tımams pikiş :)

      Sil
  3. Merhaba ilk kitabı okudunuz mu yoksa? :)

    YanıtlaSil